Magazines en (duurzaamheids)rapporten zijn dankbare tools voor je communicatie. Zelfs in een digitale wereld, want ze maken de zaken soms net iets tastbaarder. Maar belangrijk, of het nu online of offline is; wij maken content die effectief gelezen wordt. Dat lijkt logisch, maar dat is het niet altijd.
Jouw feiten, data, en andere zaken brengen we op een verhalende manier via de juiste concepten. En, op een journalistieke manier, als het even kan. We creëren jouw content van A tot Z, vanaf research of concept tot opmaak.
The proof of the pudding is in the eating, right? Daarom geven we hieronder enkele voorbeelden uit eigen hand.
Voor de duurzame projectontwikkelaar Revive maken we geregeld magazines, zowel in print als online. En yes, ze worden gelezen. Graag gelezen!
Simpelweg omdat we samen met hen magazines op een journalistieke manier maken, met sterke storytelling, en het nooit opvatten als een commerciële brochure.
We denken mee over de thema's, over de interviews, de reportages, de columns en de invalshoeken. En na het denken doen we gewoon. We gaan als magazine- en content creators aan de slag.
Voor de vermogensbegeleider House of Finance starten we steevast vanuit de content. Vanuit de gedachte: wat hebben jullie te vertellen dat jullie doelpubliek kan interesseren of aanbelangt? En vervolgens gaan we efficiënt aan de slag en selecteren we de juiste communicatiekanalen.
Doorblader gerust het magazine en je zal merken dat de printeditie slechts één onderdeel van de communicatiestrategie is.
Zo zetten we ook geregeld een rondetafeldebat op met financiële experten, wat leidt tot:
én sterke videocontent
én social media-snippers
én een sterk interview voor het magazine én eventueel een podcast.
Transparant over je duurzaam verhaal communiceren hoeft niet altijd in de vorm van grote, lijvige rapporten. Een compacte brochure die de headlines meegeeft, wordt zelfs soms nog net iets meer gelezen.
Zo deden we het ook voor Vanbreda Risk & Benefits, die we hielpen met hun duurzaamheidsbrochure.