Een goed duurzaamheidsrapport – in welke vorm ook – start met cijfers, maar daarmee is het werk lang niet af. Een duurzaamheidsrapport is geen lijst met data of een verplicht vakje om af te vinken, het is een kans om te tonen wie je bent en waar je als organisatie voor staat.
Daarom denken onze experts met je mee: we stellen de juiste vragen, helpen structuur brengen in de informatie, en zorgen ervoor dat het grotere verhaal klopt. Dat je rapport waar je zoveel tijd, energie en budget ingestoken hebt, ook effectief gelezen wordt. En dus rendeert.
Want door er ook op een relevante, geloofwaardige manier storytelling aan toe te voegen, krijg je niet alleen een helder en betrouwbaar duurzaamheidsrapport, maar ook een sterk narratief dat mensen raakt en vertrouwen wekt. En dat loont. Want wie vandaag duurzaam communiceert met een krachtig en onderbouwd verhaal, bouwt aan een sterkere reputatie.
Voor de technische kant van het verhaal (dataverzameling, DMA, ...) werken we samen met eigen partners, of met die van jullie. Maar onze mensen zijn helemaal mee met de verschillende standaarden (cfr. ESRS, VSME, enz.), kunnen die lezen en interpreteren, en kunnen dus vooral de techniciteit omzetten in een heldere taal en in creatieve formats. Bovendien werken we met designers die meer dan tien jaar professionele ervaring hebben als magazinemakers.