Hoe communicatie betaalbaar wonen op de kaart zette

Dajo Hermans avatar
Dajo Hermans

25-07-2025

Verschillende spelers in de vastgoedsector wilden het thema betaalbaar wonen hoger op de politieke agenda krijgen, vlak voor de verkiezingen. Daarbij was het niet de bedoeling om één of andere beroepsgroep in de sector te bevoordelen, de uitdaging was om het hele spectrum vanuit één krachtige stem te laten spreken.

Onze aanpak

We contacteerden diverse experten binnen de sector en deden de nodige interviews om een goed beeld te krijgen over de noden omtrent betaalbaar wonen, en dat zowel in Vlaanderen als in Franstalig België. Daarbij werden zowel experten uit de sociale woningsector aangesproken, als bijvoorbeeld projectontwikkelaars, architecten, aannemers, enz. We slaagden erin tot één sterke open brief te komen die door 14 experten werd ondertekend, en vervolgens gepitcht bij diverse media. We maakten ook een compacte website, waar de problematiek behapbaar werd toegelicht en mensen de maatschappelijke bekommernis konden ondertekenen.

Het resultaat

De visie die breed gedragen werd door de sector kwam ruimschoots aan bod in de media, waardoor het debat op gang werd getrokken en het thema hoger op de politieke agenda kwam. In diverse parlementen werden hierover concrete vragen gesteld, wat ook de nodige positieve maatschappelijke impact had.

Wil jij jouw verhaal krachtiger maken? Contacteer ons.

Deel dit bericht

#Case#Story Forward
Dajo Hermans avatar

Dajo Hermans

Co-founder

Blijf op de hoogte van onze laatste insights

Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord op de privacy policy van WeForward BV.

Gerelateerde blogs