Straffe campagne voor duurzame speler in logistieke chemiesector

Dajo Hermans avatar
Dajo Hermans

08-11-2024

ADPO, een prominente speler in de logistieke chemiesector, bestond 35 jaar en wilde dat niet ongemerkt laten passeren. Niet bij haar medewerkers, niet bij haar relaties, en niet bij de buitenwereld én de pers. Bovendien wilden ze niet enkel hun verhaal vertellen, maar ook hun duurzame pioniersrol nog meer concrete invulling geven. Ze vroegen ons om hierbij te helpen.

Onze aanpak

ADPO was al met duurzaamheid bezig nog voor het woord goed en wel bestond. Voor hun 35-jarig bestaan schakelden we Forest Forward in voor de creatie van een eigen bedrijfsbos, vlakbij hun vestiging. We organiseerden mee het feest - een event met 500 genodigden – pal naast hun bos. Daarbij sprak onder meer ook de bevoegde minister van Omgeving het publiek toe met een persoonlijke videoboodschap. Maar uiteraard, er werd eveneens een sterk persbericht opgesteld, interviews werden geregeld, en journalisten waren van de partij.

Het resultaat

ADPO heeft vandaag nog steeds haar eigen bedrijfsbos in Stekene, waarvan de hele buurt kan meegenieten. Daarnaast kwam het bedrijf met haar duurzaam verhaal uitgebreid in de pers. Het VRT-programma De Markt wijdde er een uitzending aan, Trends bracht een uitgebreid interview, net zoals Kanaal Z. Ook de regionale pers zoomde er dieper op in. Bovendien werd de bedrijfsvideo uitvoerig gedeeld op social media.

case ADPO
case ADPO 2

Wil jij jouw verhaal krachtiger maken? Contacteer ons.

Deel dit bericht

#Case#Story Forward
Dajo Hermans avatar

Dajo Hermans

Co-founder

Blijf op de hoogte van onze laatste insights

Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord op de privacy policy van WeForward BV.

Gerelateerde blogs