Impactvol communiceren, dat doe je met écht nieuws

Bart Boterman avatar
Bart Boterman

16-10-2025

Elk bedrijf heeft een maatschappelijk verhaal. Dat impactvol vertellen, dat doe je door te vertrekken vanuit nieuwswaardige content. Zo hielpen we bij Story Forward recent Bouwbedrijf Dethier en Machiels Building Solutions, twee partners die samen modulaire woningen bouwen, om op een positieve manier de spotlights te zetten op hun ambities rond sociale woningbouw.

Het resultaat: media-aandacht op alle fronten. Exposure op VRT NWS, paginagrote artikels in Het Laatste Nieuws en Het Belang van Limburg, een reportage op TV Limburg, én een uitgebreid item in het Radio 2-nieuws.

impactvol communiceren

Hoe we dat deden?

  • Inspelen op een duidelijk maatschappelijk probleem: 200.000 gezinnen wachten op een sociale woning.
  • De Dag van het Sociaal Wonen benutten als relevant momentum.
  • Het narratief zélf zetten met heldere feiten, cijfers en een nieuwsboodschap.
  • Oplossingen aanreiken en tonen wat ‘modulair bouwen’ concreet is.
  • En dat alles met een hapklare case: 9 woningen gebouwd in amper 8 weken tijd (!) in Diepenbeek.

Ook jouw bedrijf helpen we zo graag impactvol te communiceren! 


Deel dit bericht

#Case#Story Forward
Bart Boterman avatar

Bart Boterman

Senior Communication Expert

Blijf op de hoogte van onze laatste insights

Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord op de privacy policy van WeForward BV.

Gerelateerde blogs